2020. április 9., csütörtök

Fahéjas csiga

Már nagyon régóta szerettem volna fahéjas csigát készíteni. Most erre is volt időm, és tökéletesre sikerült gluténmentes verzióban is. Frissen melegen a legjobb, de másnap is tökéletes volt még.



Recept:


Töltelék:

  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 4 ek őrölt fahéj
  1. A vajat felolvasztom és elkeverem benne a fahéjat és a cukrot. Amíg elkészül a tészta félreteszem.
Tészta:

  • 45 dkg liszt( Gluténmentesen: én most 25 dkg alfamixet, 10 dkg rizslisztet és 10 dkg Szafi baguett lisztet használtam)
  • 1 tk só
  • 10 dkg cukor
  • 55 g puha vaj
  • 160 ml langyos tej
  • 7 g porélesztő ( Gluténmentesen 11 g porélesztő)
  • 2 db tojás
  1. A lisztet a sóval, a porélesztővel, a cukorral és a puha vajjal összegyúrom kézzel.
  2. Hozzáadom a langyos tejjel elkevert tojásokat és dagasztófejjel pár percig dagasztom a tésztát.
  3. A tésztából egy ruganyos labdát kell tudni formázni, ha ezt az állagot elértem a tálban hagyom, letakarom és 1 óra alatt meleg helyen megkelesztem.
  4. Ha letelt az 1 óra, akkor lisztezett felületen 35x 40 centis téglalappá nyújtom.
  5. Egyenletesen eloszlatom rajta a fahéjas masszát, de az egyik szélén 1 centit kihagyok és azt bevizezem, majd feltekerem a tésztát. 
  6. Késsel körülbelül 12 karikát vágok belőle.
  7. A csigákat tepsibe helyezem, egymástól pár centire.
  8. Letakarom és újabb 1 órán át kelesztem.
  9. 190 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöm őket.
Cukormáz:

  • 20 dkg porcukor
  • 3-4 ek tej
  • Vanília aroma
  1. A porcukrot a tejjel simára keverem.
A langyosra hűlt csigákra csurgatom tetszés szerint a cukormázat.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése