2018. július 18., szerda

Toffifee mousse torta

Egyszerűen imádom ezt a tortát. Először karácsonyra csináltam karamell mousse-t és annyira ízlett mindenkinek meg nekem is, hogy tudtam nem ez lesz az utolsó alkalom, hogy elkészítem. Jött egy megrendelés, mindenképp szerettek volna toffifee-t rá. Tudtam, hogy a karamell mousse tökéletes lesz hozzá egy kis piskótával, csokival és a toffifee-val. Nagyon könnyű, habos desszert. Csak ajánlani tudom, és nem olyan nehéz ,mint amilyennek tűnik.😊


Piskóta:
  • 1 tojás
  • 50+20 g cukor
  • 85 g liszt ( gluténmentesen: 100g rizsliszt)
  • 35 ml olaj és tej
  • 1 tk sütőpor
  • Vanília aroma
  1. A tojás fehérjét a 20 g cukorral felverem.
  2. A  sárgáját a cukorral kihabosítom, majd mehet bele az olaj és a tej.
  3. Mehet bele a liszt és a sütőpor, majd a vanília aroma és simára keverem.
  4. Óvatosan beleforgatom a fehérjét.
  5. 22 cm átmérőjű formában 175 fokon megsütöm. (kb 15-20 perc, tűpróba!)
Karamell mousse:
  • 150 g cukor
  • 150 ml tejszín (állati eredetű, habtejszínt szoktam használni)
  • 300 ml tejszín 
  • 3 db lapzselatin vagy 10 g zselatin 50 g vízben megduzzasztva (én a másodikat használom)
  1.  A cukrot megkaramellizálom, szép aranybarna legyen, ne túl sötét, és kis adagokban hozzáöntöm a forró tejszínt ( itt nagyon óvatosan!! nagyon forró és vigyázzunk a gőzzel is). Hagyom teljesen kihűlni.
  2. A zselatint megduzzasztom a vízzel.
  3.  300 ml tejszínt félkész habbá verem. ( semmiképp se legyen kemény hab, még folyós legyen az állaga!)
  4. A kihűlt karamellt kézi habverővel összedolgozom a tejszínnel, majd hozzáöntöm a felolvasztott zselatint (mikróban 3 mp alatt felolvad).
A tortakarikából kiveszem a piskótát, elmosom és újra  belerakom a piskóta lapot. Mehet rá a kész mousse. Egy éjszakára a hűtőbe rakom.

Másnap kiveszem a formából (csatos forma a legjobb választás), megolvasztok egy tábla tejcsokit, lecsurgatom az oldalán és a tetején is elkenem egyenletesen. Ha megdermedt a csoki, tejszínhabból( én pici kakaót raktam bele, hogy ne fehér legyen) rózsákat nyomok a tetejére és mindegyikre rárakok egy toffifee-t.
  
    

1 megjegyzés: