2020. március 26., csütörtök

Pavlova torta

Szerettem volna egy teljesen lisztmentes desszertet készíteni, és pont megmaradt pár tojásfehérje is, így jött a pavlova torta ötlete. Szerintem elronthatatlan. Légies, könnyed és frissítő is a friss gyümölcsökkel.


Habcsók:


  • 3 tojásfehréje
  • 175 g kristálycukor
  • 1 tk keményítő
  • 1 tk 8%os ecet
  1. A tojásfehérjét a legmagasabb fokozaton elkezdem felverni.
  2. Amikor kezd szép habbá összeállni, akkor folyamatos keverés mellett fokozatosan hozzáadom a  cukrot.
  3. Addig keverem, amíg szép fényes lesz és csúcsot hagy, ahogy kiemeljük a habverőt.
  4. A legvégén elkeverem a keményítőt az ecettel és belekeverem a habba.
  5. A sütőt 110 fokra melegítem.
  6. Sütőpapírra egy 22 cm-es kört rajzolok és ráhalmozom a habot.
  7. Szépen elegyengetem a körön belül és a közepére mélyedést készítek, hiszen ide fog menni a tejszínhab.
  8. 1 órán keresztül sütöm, majd a sütőben hagyom kihűlni körülbelül 2 óra alatt. 
Díszítés:


  • 150 ml habtejszín
  • 2 ek porcukor
  • Vanília aroma
  • Friss gyümölcsök
  1. A tejszínt kemény habbá verem a porcukorral és a vanília aromával.
  2. A habcsók közepére halmozom és a gyümölcsökkel is megpakolom. Bármilyen gyümölcsöt használhatunk, én most málnát és áfonyát tettem rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése